the pleasure of showering

Efter att ha haft rött hår i tio månader så bestämde jag mig efter några dopp att det inte var värt det. Tror jag badade tre-fyra gånger och håret blev orange nästan med en gång.
En sommar med orange hår, nejtack.

Nu när jag haft svart hår i snart två veckor känner jag verkligen hur jävla skönt det är.

Med rött hår är det bara ett rent helvete..
För att hålla håret rött var jag tvungen att färga det var o varannan vecka, jag kunde inte duscha håret ofta för färgen försvinner med en gång.
Jag försökte tvätta håret en gång i veckan men oftast blev det två gånger i veckan eftersom det är riktigt äckligt med otvättat hår.. Dessutom när man jobbar i en verkstad full med damm, olja o andra äckligheter så är håret inte så mumsigt efter en eller två dag..

Jag har provat så mycket olika produkter för att få fräshare hår osv..
Slängt massa pengar på svindyr hårfärg plus blekmedel..
NU har jag gett upp!

Det bästa av allt är att jag kan njuta riktigt ordentligt av en dusch.
Vilket innebär att kunna ha rinnande vatten över huvudet och duscha håret o kroppen samtidigt.
Så otroligt jävla skönt!! OHMAJGAD i luv!

Däremot så saknar jag mitt fina röda hår,
det gjorde jag redan samma dag som jag färgade över det.
Haha ganska kul egentligen;
Jag gick till affären, köpte svart hårfärg, gick hem, slängde i färgen o under verkningstiden tänkte jag direkt "VAD I HELVETE GÖR JAG??!!"
Suck, vad ska man göra ?

Nu är det som det är, o för det mesta känns det bra!
I like black hair too :)

Jag har ungefär en månad på mig att fundera ut en frisyr.
Ska klippa mig den 24:e augusti o jag vill nog ändra lite igen, men jag vet inte hur.
Jag vill ha något tufft o ganska lätt att fixa till för lata dagar typ, ungefär kunna vakna o bara kamma till håret.

Förslag på snygga frisyrer ?
Helst frisyrer som är rock/punk/emo stylish :)

Nu tror jag att jag tjötat klart om mitt hår.
Tack o hej!


/S


Kommentarer
Postat av: ElinAmanda

snyggt ! :)

2011-07-22 @ 18:17:05
URL: http://elinamanda.webblogg.se/
Postat av: Emelie

Du är skitsnygg i svart också =)



Å, jag är så jävla avundsjuk på ditt långa hår! Varför kan inte mitt växa snabbare!?

2011-07-22 @ 20:19:55
URL: http://sorkfeber.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0